מטבח – המרכז של המרכז

המטבח – החלל הראשון שאנחנו חושבים עליו כשנזכרים בבית של אמא. בעבר, הייתה נטייה לבודד אותו משאר חלקי הבית אך היום המטבח תופס מקום משמעותי בהגדרת העיצוב ואופי הבית. איחוד המטבח עם הסלון ופינת האוכל יצרו הזדמנות לחיבור בין חלקי הבית ובני המשפחה, וכך נוצר לו חלל מרכזי, חם ומזמין ליצירת זיכרונות נוספים. מרגע מיזוג החללים המרכזיים בבית, הפך המטבח לרהיט יפיפה שנותן לרוב את הכיוון והטון של עיצוב הבית, כאשר כמובן אסור לשכוח שזהו עדיין חלל עבודה שצריך להיות פונקציונלי ויעיל לבשלנים שביננו. במטבחים, כמו באנשים, קיימים אין סוף סגנונות ורעיונות מקוריים.


הכירו את המטבח המודרני

המטבח המודרני מאופיין בעיקר בקווים נקיים ללא ידיות, כלומר הידית היא חלק אינטגרלי מחזית המטבח. בנוסף מאופיין המטבח במשטחים חלקים, והרבה פעמים גם מבריקים.

בתמונה: מטבח מעוצב בקו נקי בדירה בגבעתיים

את המטבח הישן פירקנו ושינינו מעט את מבנה המטבח. החומרים הם "היי גלוס" מבריק משולב עם ידית אינטגרלית בצבע אלומיניום, שהותאם לזכוכית של ה-"קלפות" (הארונות העליונים). כחלק מהמראה המודרני הוספנו פס תאורה מתחת לארונות העליונים בגוון אור לבן, שנותן תחושה נקיה ועתידנית יותר.

מטבח מודרני נוסף – לבן על לבן

הגיעו אלינו לקוחות חדשים, משפחה מקריית אונו עם שלושה ילדים. רצינו לתת למטבח שלהן אופי מודרני מובהק, אז בחרנו לשלב צבעים מודרניים, לבן, שחור ואפור. כדי לתת לארונות מראה נקי עם גימור מבריק, צבענו את חזיתות המטבח בצבע בתנור. על הארונות הנחנו שיש לבן חלק ואת הקירות חיפינו בזכוכית לבנה. היה לנו חשוב שהמטבח יהווה כלי עבודה נוח ופרקטי ולכן תכננו בחלל שני משטחי עבודה, האחד צמוד לקיר עם ארונות גבוהים ליחידת ה-"בילט אין", והשני ממולו, משטח נוסף של ארונות תחתונים בשילוב הכיריים ואיזור ישיבה למשפחה. להשלמת המראה המודרני, יצרנו "תקרה צפה" מעל הדלפק והוספנו תאורה נסתרת ותאורה תלויה לאזור האכילה. כך יכולה כל המשפחה להתרכז במטבח ולהנות מארוחות משפחתיות ואירוח מודרני. בתיאבון 🙂

טיפ, לפני סיום – על חומרים מבריקים

החומר הנפוץ ביותר הוא צבע בתנור עם גימור מבריק. זה מהמם! אבל חשוב להבין- זה חומר יחסית פגיע. כלומר, שריטות קורות ויחסית בקלות. זה לא אומר שצריך להתפשר, זה רק אומר שצריך קצת יותר לשמור. אנחנו כבני אדם מתרגלים לדברים מאוד מהר, גם לזהירות בשימוש וניקיון ☺

השארת תגובה