מטבח פונקציונלי לא רק לרווקים

כשמדברים על מטבח, חשוב להזכיר גם את הפונקציונליות/יעילות של המשתמש במטבח. מטבח יכול וצריך להיות יפה, אבל אם לא נוח להשתמש בו, אז מה הטעם?

בפוסט זה אני אביא דוגמאות למטבחים קטנים עם דגש על פונקציונליות. בשל הגודל הקטן של המטבחים הללו, הדגש הראשוני והחשוב ביותר בתכנונם, היה שימוש וניצול כל סנטימטר בחלל. בדירת הרווקים שתכננתי, שטח המטבח היה מאוד קטן. מצד אחד חייבים מטבח, כולנו צריכים לאכול או לפחות להכין קפה, ומצד שני תוכננה דירה לבחור רווק שבישולים זה לא הצד החזק שלו. אז מה עושים?

תהליך העבודה – יצירת מטבח פונקציונלי
מה זה בכלל אומר מטבח פונקציונלי? ברור שכל מטבח חייב להיות פונקציונלי ויעיל אבל כשמתכננים מטבח קטן, הכל בו צריך להיות מדויק וכזה שחוסך מקום בחלל שגם ככה לא גדול. כשתכננתי את המטבח הזה, קודם כל חשבתי על הצרכים של המשתמש, כמה יבשלו, מה מבשלים, אם מארחים או לא וכדומה. לכל המשתנים האלו, הלבשתי את הסגנון המודרני ואפשר להגיד גם קצת גברי .

הלקוח: בחור צעיר בשנות ה 20 לחייו, רווק. כשהצרכים היו: מתאים לבישול וגם נותן מענה למקום אכילה אבל שלא תופס יותר מידי מקום בדירה.

דוגמה נוספת היא במטבח קטן נוסף שתוכנן ליחידה קטנה מחוץ לעיר. הלקוחות, זוג צעיר לפני חתונה, ביקשו תכנון פונקציונלי בצבעוניות חמימה. מכיוון שהיה ברור שברגע שיהיו ילדים, המשפחה תעבור לדירה גדולה יותר, הרשתי לעצמי לתכנן מטבח מחומר פולימרי (פחות פרקטי מפורמיקה אך יותר עמיד מצבע בתנור) שידגיש את החמימות. הוספנו לזה ידיות שמחזקות את האוירה הכפרית, אריחים במראה חמים ועוד אביזרים שמשלימים את המראה.

בגלל חוסר מקום ביחידה, ומכיוון שהזוג הודיע מראש שהם לא מתכוונים לארח חברים לארוחות גדולות (בגלל חוסר מקום ), הוחלט יחד איתם שבמקום בו תוכנן מדיח כלים נכניס בשלב זה מכונת כביסה. פרט קטן אך בצורה מפתיעה הצליח להוסיף לאווירה הרצויה ולתת תחושה קצת אירופאית לחלל.

השארת תגובה