כפרי בכל חומר ולכל כיס

תהליך העבודה – המטבח הכפרי במודיעין

במטבח שבתמונה בחרנו בשילוב של צבע, חזיתות מסוגננות מעט מחומר "פולימר" עם ידיות "רגילות" (כלומר, לא אינטגרליות(,וקרמיקה מצויירת. סוג העיצוב הזה נותן תחושה חמימה ונעימה במטבח. את התחושה הנקייה במטבח מקבלים מהצבעוניות הבהירה של מרכיבי המטבח והניקיון של הקירות. מה הכוונה? ובכן, כמו שתראו בתמונה באה, הסגנון הכפרי מאופיין בנוסף באקססוריז שתורמים למראה, כמו מדפים פתוחים, שילובים של חומרים חמים כמו עץ ועוד. במטבח ממודיעין החלטנו לעצור ולא להוסיף אלמנטים על הקירות, ללכת על ידיות "שקטות" וקרמיקה מצויירת רק איפה שחייבים (איזור הכיריים). החלטות אלו הרגיעו את רמת הכפריות ותרמו לתחושת הנקיון.

בתמונה: מטבח כפרי  במודיעין

תהליך העבודה – מטבח כפרי בגבעת שמואל

בתמונה: מטבח כפרי  בגבעת שמואל

בתמונה הנוספת ניתן לראות עוד מטבח כפרי – המטבח של גבעת שמואל . כאן, בגלל תקציב מוגבל, הוחלט על חזיתות בחיפוי פורמייקה חלקה. הכפריות של המטבח מגיעה מכיוונים אחרים כמו: הידיות המסוגננות בצבע פליז, הדוגמה של הקרמיקה מעל השיש, גוון השיש החמים, והכי חשוב – האקססוריז כמו מדף התבלינים הכחול, כד החלב , וקערות העץ שפוזרו בחלל המטבח.

טיפ, לפני סיום – על פורמיקה

אומנם פורמיקה נחשבת לחומר זול, וכזה שמעלה זיכרונות של שנות ה80 (הלא פופולריות במיוחד), אבל עם השנים והטכנולוגיות שהתפתחו, הפכה הפורמיקה לחומר העמיד ביותר מבחינה פונקציונלית. מדובר בחומר שניתן לנקות אותו בכל חומרי הניקוי, חומר קשיח שלא נשרט בקלות. אני בדרך כלל ממליצה עליו במיוחד לזוגות צעירים ומשפחות עם ילדים, כי הסיכוי שיקרה משהוא לחומר הוא מאוד נמוך. הפורמיקה מחזיקה את השנים, לא מתבלה, לא משנה גוון ובקיצור – חומר מאוד עמיד במסגרת המגבלות שלו (חזיתות ארון המחופה בפורמיקה תמיד יהיו חזיתות חלקות!). בנוסף, אין גבול לאפשרויות שהחומר מציע כגון סוגי הגימורים, הצבעים והטקסטורות שניתן לעשות היום, בהתאם לרצונות שלכם.

השארת תגובה