מטבח מעורבב – לאלו שאוהבים הכל

יש אנשים שאוהבים הגדרות ויש אנשים שההגדרה לא מעניינת אותם והם אוהבים הכל.
כשהתבקשתי לתכנן ולעצב את המטבח הזה, בית קרקע בראש העין, נמסרו לי על ידי הלקוחות הפרטים הבאים: "אנחנו אוהבים לבשל, צריכים שטח עבודה גדול אבל לא רוצים לוותר על שולחן אכילה קטן ליומיום כשאנחנו לבד בבית. בסופי שבוע באים הילדים והנכדים ורק אז אנחנו אוכלים בפינת האוכל". כששאלתי האם יש כיון לסגנון עליו חשבתם האישה אמרה לי שהיא אוהבת את המראה הכפרי אבל חשוב לה שיהיה קל לנקות, ומצד הבעל קיבלתי תשובה: " אני אוהב קוים ישרים ונקיים".

תהליך העבודה

תכנון העבודה שלי התבסס בדיוק על צרכי הלקוחות ומה שביקשו. בחרנו ידיות אינטגרליות וחזיתות חלקות בציפוי פורמיקה על מנת לתת תחושה נקייה ומודרנית, כמו גם שימושיות פרקטית ברמת הניקיון (במיוחד בהשוואה לחזיתות מטבח לא חלקות, עם מסגרות ופיתוחים). לידיות ולחזיתות הוספנו שילוב של עץ בארונות המטבח העליונים, וביחד עם הגוון השמנתי מט של הפורמיקה, יצרנו תחושה של מקום יותר חמים, נעים ומזמין. כמו כן, בחרנו דגם שיש לא חלק, עם אבנים, בגוון חום אפרפר שיוסיף עוד למראה החמים.

התוספות החשובות

מלבד העיצוב הביסי, שילבנו גם אלמנטים נוספים שהכנסנו למטבח כדי ל"שבור" את המראה המודרני בדמות מדפי עץ מרחפים לספרי בישול ואקססוריז ומספר תמונות שבחרנו יחד.

התוצאה הסופית

מפה לשם נולד לו מטבח שמשלב את כל רצונות הדיירים, אם בחומרים שונים ואם במאפיינים שבעלי הבית אוהבים מכל סגנון מודרני, קלאסי וכפרי. כל האלמנטים השונים הללו מצליחים לעבוד ולעמוד אחד ליד השני בהרמוניה נעימה.

לסיכום, מטבח הוא חלל מרכזי, כזה שצריך לתת למשתמש מענה פונקציונלי יום יום , חלל שיהיה נעים להיכנס ולהשתמש בו. איזור בו המשפחה מתכנסת יום יום אשר צריך לתת מענה לכל אחד מהמשתמשים, מקום שמקבל טיפול דקדקני בתהליך שיפוץ, תכנון ועיצוב בית/דירה. המטבח הוא חלל שהפרטים הקטנים יכולים לבוא לידי ביטוי ואף להשפיע על כל מהלך ההתנהלות בו, גם אם נראים מנוגדים אחד לשני. לא תמיד צריך להגדיר סגנון. לפעמים השילוב בין הסגנונות, הצרכים והתקציב יוצרים מראה חדש וייחודי שמתאים לכל יושבי הבית.

השארת תגובה